Rowery trekkingowe to jednoślady przeznaczone dla osób, których gna w świat nieokiełznana siła i chęć eksplorowania nowych miejsc. Są skonstruowane w taki sposób, aby przemierzanie na nich nawet bardzo dużych dystansów było możliwe i komfortowe. Jeśli jesteś taką osobą, to zapewne zastanawiasz się, co powinien mieć idealny rower trekkingowy. Poniżej znajdziesz kilka naszych rad.
• Szeroki zakres przełożeń
Ilość przerzutek jest tutaj istotna. Im jest ich więcej, tym lepiej dla nas. Dzięki nim będzie możliwy podjazd pod każdą górę, nawet kiedy rower będzie obciążony dużymi sakwami. Niezastąpione dla rowerowych podróżników są przełożenia bazujące na trzyrzędowym mechanizmie korbowym.
• Lekka rama
To bardzo ważny element dobrego roweru trekkingowego. Im mniej waży rama, tym lepiej. Świetnym rozwiązaniem są ramy aluminiowe, które zapewniają małą wagę roweru. Ten parametr jest niezwykle istotny, ponieważ kiedy rower zostanie dociążony sporymi sakwami, to każdy kilogram mniej będzie dla naszych nóg zbawieniem.
• Amortyzatory
Dobrze jest mieć amortyzowany widelec przedni. Mogą to być amortyzatory ze stalową sprężyną, olejowe albo olejowo-powietrzne, typ amortyzatora jest uzależniony od ceny roweru.
• Niezawodne hamulce
To od nich w wielu sytuacjach będzie zależeć nasze zdrowie, a nawet życie, więc warto wybrać profesjonalne hamulce, którym będzie można śmiało zaufać. Jeżeli zamierzasz jeździć głównie po terenach płaskich, nizinnych, to wystarczy rower z hamulcem typu v-brake. Jeżeli zamierzasz przemieszczać się po górzystych trasach, ze stromymi, wielokilometrowymi zjazdami, to lepiej zainwestuj w hamulce tarczowe, które zagwarantują bezpieczne hamowanie nawet w niesprzyjających warunkach pogodowych.
• Dobre oświetlenie
Musi być to taki rodzaj oświetlenia, który będzie mógł działać przez dowolną ilość godzin. Dobrym wyborem jest jak najlepsze dynamo w piaście przedniego koła. Przez cały czas będzie ono generować prąd, który w ciągu dnia można wykorzystać do naładowania smartfona czy nawigacji.
• Odpowiednie opony
Powinny mieć gładszy i węższy bieżnik niż w rowerze górskim. Najlepszy będzie uniwersalny bieżnik o powiększonych bocznych klockach.
• Solidny bagażnik
Musi być mocny, ponieważ to na nim będziemy instalować sakwy, w których pomieścić się ma cały nasz bagaż. Dobrze, żeby miał minimum 25 kg ładowności.